Romana English
 
         Categorii
 
AVIATIE AVIATIE
VEHICULE VEHICULE
MARINA MARINA
ARTILERIE ARTILERIE
RADARE RADARE
FIGURINE FIGURINE
DIORAME DIORAME
MODELE DIN CARTON MODELE DIN CARTON
ASAMBLATE ASAMBLATE
PUZZLE PUZZLE
ACCESORII ACCESORII
VOPSELE VOPSELE
UNELTE UNELTE
PUBLICATII PUBLICATII
ECHIPAMENTE ECHIPAMENTE
 
Machete
      Taxe de livrare
POSTA ROMANA
ramburs
12 LEI/COLET
coletele cu sume mai mari de 240 LEI sunt expediate gratuit

 

Post Restant - ramburs
13 LEI/COLET
coletele cu sume mai mari de 280 LEI sunt expediate gratuit

........................

CURIER RAPID
ramburs
17 LEI/COLET*
comenzile mai mari de 340 lei sunt expediate gratuit.
Machete
         Informatii
Cum cumpar
Cum platesc
Reduceri si oferte
Livrare
Confidentialitate
Termeni si conditii
A.N.P.C.
Machete
 

Articole


SFATURI PRACTICE NECESARE REALIZARII DE SUCCES A UNEI MACHETE

  

   1.   PREGATIREA

 

 

 

-   Verificati, in conformitate cu prospectul insotitor, existenta tuturor ramelor cu piese, daca acestea sunt calitativ injectate, sunt fara defecte sau lipsuri, precum si existenta componentelor din plastic transparent. Verificati, de asemenea, existenta colii cu decaluri. 

-   Daca este posibil, se face o documentare cat mai completa si din alte surse (planuri, schite cu detalii, profile color, etc.) despre macheta ce urmeaza a fi construita.

-   Studiati cu atentie prospectul, identificati partile componente ale machetei si modul lor de asamblare. Insusiti-va si respectati-va pasii si secventele constructive indicate in prospect.

 

 

      2.   DECUPAREA PIESELOR DE PE RAME SI DEBAVURAREA LOR

 

-   Pentru acest lucru aveti nevoie de un clestisor asemanator cu cel folosit de electronisti sau cu cel din trusa de manichiura si de un cuter sau bisturiu foarte bine ascutit. Decuparea se face cu ATENTIE, taind doar "puntile" de legatura dintre rama si piesa. Daca utilizati cuterul, taierea nu se face apasand cu lama pe "punte", ci se trece cu taisul de mai multe ori peste "punte", pana cand aceasta este taiata.

-   Decuparea se va face incepand cu piesele mari si se va continua cu piesele mai mici. Piesele foarte mici vor fi lasate prinse de o bucata de rama, intr-un sigur punct, pentru a putea fi vopsite mai usor.

-   Piesele cu montare stanga si dreapta, etc., se vor numerota (folosind un pix tip carioca "persistent") cu numerele din planul de asamblare, pentru a fi montate corect.

-   Dupa decupare urmeaza debavurarea. Aceasta are drept scop indepartarea resturilor, mai mari sau mai mici, ce apar pe piese la locul de imbinare a partilor componente ale matritei. Bavurile se indeparteaza cu un cuter foarte ascutit si cu multa rabdare.

 

 

      3.   VOPSIREA PIESELOR PENTRU INTERIORUL MACHETEI

 

-   Pentru inceput, se vor vopsi componentele ce se vor monta in interior, acestea ne mai fiind accesibile dupa asamblare. Culorile necesare sunt indicate in prospect.

 

 

      4.   ASAMBLAREA

 

-   Inainte de a efectua aceasta operatie, se incearca asamblarea componentelor la "rece", adica fara lipici, pentru a proba potrivirea lor. Daca este cazul, se vor face mici retusuri. Pentru lipit se pot folosi solutiile recomandate de producator : lipiciuri lichide sau vascoase.

-   Lipiciul se depune cu atentie, in cantitate mica pe ambele suprafete ale pieselor ce trebuie lipite, fie cu pensula, fie cu varful picuratorului. Lasati lipiciul sa se usuce cateva secunde, in acest stadiu, se mai pot face eventuale retusuri de pozitie.

-   Pentru ca in cazul scurgerilor accidentale daunele sa fie minime, in timpul ungerii cu lipici, piesa se tine in asa fel, incat lipiciul sa se scurga pe partile neesentiale. De exemplu : fuselajul unui avion se va tine cu concavitatea in jos, cu inclinatie spre dreapta (sau stanga, pentru stangaci). In acest mod eventualul surplus de lipici se va scurge in interiorul piesei sau pe masa.

-   Dupa asamblare si pana la uscarea definitiva (cateva ore), ce da rigiditatea necesara, pisele mari se vor tine ontr-o pozitie folosind banda adeziva, cleme sau elastice.

Pentru avioane:  Dupa lipirea trenului de aterizare, vom tine avionul, fie pe "chituci" montati sub aripa, fie cu extradosul in sus, pana la uscarea definitiva (cam 10-12 ore). In acest fel nu vom avea surpriza "cracanarii" jambelor.

Parbrizul, cupola si, in special partile clare, se vor lipi cu un adeziv ce nu ataca plasticul. Nu folositi lipici tip "Superglue" pentru lipirea cupolei, aceasta se poate matui. Asamblarea incepe cu montarea partilor componente ale cocpitului, vopsite in prealabil, apoi a aripilor, a motoarelor si a capotajelor acestora. Partile componente ale cocpitului se introduc in fuselaj, apoi acesta se lipeste. Dupa uscarea completa, fuselajul, aripile, capotele motoarelor se finiseaza pe linia de lipire folosind hartia adraziva uda, cu ATENTIE, pentru a nu distruge detaliile din zona de lipire. Dupa aceasta operatie se face asamblarea finala a fuselajului, aripilor, profundoarelor, capotelor motoarelor, etc.

 

 

      5.   VOPSIREA

 

-   Pentru vopsire se pot utiliza, atat vopsele de tip email, cat si cele de tip acrilic, ce sunt indicate de producatorul machetei in prospectul ce o insoteste sau din documentatia avuta la dispozitie. Inainte de vopsire, macheta se spala cu apa calduta si putin detergent, pentru a indeparta urmele de praf de la finisare, precum si a amprentelor de grasime.

-   Pentru prinderea pieselor mici, in special in vederea vopsirii, sunt mai multe metode:

a)   in gaurile existente ale unor piese (ex.: roti, tunuri, podeaua cocpitului) se introduc tije (resturi de rame) usor conice la un capat, ce se blocheaza in aceste gauri, prin presare;

b)   piesele mici pot ramane prinse de rama intr-un punct cu daune minime;

c)   cu varful unui ac incalzit, usor se inteapa piesa intr-o zona "invizibila" dupa asamblare (ex.: bombele, in zona de prindere pe consola);

d)   din resturi de rama se fac "scobitori", pe varful carora se lipesc piesele intr-o zona "invizibila" (ex.: spatele bordului, fundul unui scaun);

e)   pe o spatula (cea de la inghetata pe bat e foarte buna) se depune un pic de banda adeziva cu fata dubla, pe care se si lipeste piesa;

f)   piesa se prinde intr-o penseta universala sau intr-un "crocodil", cumparat de la magazinele pentru electronisti.

-   Pentru vopsirea generala se urmeaza indicatiile din prospect, privind culorile si desenul camuflajului. Pentru vopsire se utilizeaza pensula sau earograful. Daca desenul camuflajului este mai complicat, se pot folosi masti confectionate prin marirea la dimensiunile necesare a desenului din prospect.

-   Daca se utilizeaza pensula, vopseaua se va da in doua straturi. Primul strat va fi cu o vopsea mai diluata, iar cel de-al doilea se va da NUMAI dupa uscarea COMPLETA a primului (timp de cel putin 12 ore), cu o vopsea putin sau deloc diluata. Pensula va avea miscari cat mai uniforme, intr-un singur sens.

 

 

      6.   TRANSFERUL DECALURILOR

 

-   Se atrage atentia ca decalurile se depun doar pe SUPRAFETE LUCIOASE. Daca suprafata vopsita este mata, locul unde vor fi transferate decalurile se va "lustrui" cu o bucata de pasla, pana suprafata devine lucioasa. Se pot folosi solutii de decal, care sa curete locul, sa inmoaie putin decalul si sa ajute la "mularea "lui dupa relieful suprafetei pe care a fost transferat. Ca recomandare ar fi "DECAL SOLUTION SET" (Adhesol + Tensol + Hypersol) de la AGAMA.

-   Se procedeaza astfel: intr-o tavita sau farfurioara cu apa se pune un burete (de dimensiunile 60x60x10) imbibat cu apa. Cu o foarfeca, se decupeaza de pe coala DOAR semnul ce urmeaza a fi transferat, si se pune pe burete. Daca decalul se curbeaza NU fortati indreptarea lui, se poate deteriora. In cateva secunde, acesta isi va reveni. dupa umezirea completa, se verifica daca decalul se deplaseaza pe hartia suport. In caz afirmativ, hartia suport pe care este depus decalul se ia cu o penseta, se pune cat mai bine in pozitia de transfer si, cu ajutorul degetului sau a unei scobitori, se mentine decalul pe pozitie, iar hartia suport se indeparteaza. Se retuseaza pozitia decalului, apoi excesul de apa se indeparteaza prin tamponare usoara, PERPENDICULAR suprafetei decalului, cu un material absorbant (ex.: betisor cu vata la capete).

 

      7.   FINAL

 

-   Se monteaza ultimele detalii ce riscau sa fie deteriorate pe parcursul proceselor de mai sus (antene, hobane, jambele trenului de aterizare, cupola, etc.) si se fac eventualele corectii de culoare, apoi macheta se lacuieste, daca e cazul.

 

 

ALEXANDRU ZANCA


 
            Cautare

      

                 
Machete
         Cos de cumparaturi
Aveti 0 produse in cos
Total: 0 Lei
Machete
           Login
Cont nou
Recuperare parola

Utilizator:
Parola:
Machete
          Cautare avansata
Categorie:
Producator:
Scara:
Machete
         Ultimele noutati

Masca MiG-15UTI + wheels masks (Hobby Boss)
8.5,00 lei
Machete
         Parteneri


Machete
Academy ZVEZDA Amodel HOBBY BOSS ICM EASY MODEL ACE MiniArt Roden
© 2010 PARC models. Toate drepturile rezervate.